APLE ERASMUS+ projekt POP-UP studentska radionica ArchiMan

APLE ERASMUS+ projekt
POP-UP_Workshop
ArchiMan
Istraživanje ljudske dimenzije u arhitektonskom menadžmentu 
29. rujna - 1. listopada 2025. Zagreb


Trodnevna radionica osmišljena je kako bi potaknula studente s četiri partnerska sveučilišta na istraživanje arhitektonskog menadžmenta unutar stvarnih organizacijskih konteksta. Tijekom radionice studenti su istraživali organizacijske strukture i strateške razvojne planove za arhitektonski ured. Uvidi u arhitektonske urede različitih veličina (50+, 20+, 5+ i do 5 zaposlenika) korišteni su za stjecanje praktičnog znanja i iskustva o menadžerskoj ulozi u arhitektonskoj praksi i obrazovanju. Studenti su također procijenili je li titula arhitekta potrebna za osobu na menadžerskoj poziciji u arhitektonskom uredu.

Glavni cilj radionice je razviti praktično razumijevanje principa arhitektonskog menadžmenta kroz izravan angažman s organizacijskim i strateškim kontekstima arhitektonskih ureda.

Studentice Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Mostaru – Marija Barbarić, Nika Barać, Romana Vidović, Barbara Lasić i Marta Herceg, sudjelovale su na studentskoj radionici na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu u sklopu Erasmus+ projekta APLE, od 29. rujna do 1. listopada 2025.

Danas, 14. listopada 2025., ovih pet studentica održalo je prezentaciju o ovoj radionici na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije. Na početku prezentacije, doc. dr. sc. Valerija Kopilaš, voditeljica FGAG tima za projekt APLE, upoznala je studente s Erasmus+ projektom APLE. Nakon toga, studentice su detaljno opisale aktivnosti i iskustva s radionice u Zagrebu.

Studenti su prvog dana slušali predavanja o osnovama arhitektonskog menadžmenta (životni ciklus projekta, upravljanje resursima, uloge, odgovornosti, raspored, rizici, financije) i digitalnim tehnologijama (BIM, virtualni laboratoriji, alati za BIM analizu). Nakon toga uslijedile su prezentacije tvrtki. Ukratko, predstavnici pet arhitektonskih tvrtki (veličine: mali S, srednji M, veliki L) opisali su svoje organizacijske strukture, izazove i strategije rasta.

Studenti su bili podijeljeni u pet grupa, a svaka grupa je posjetila po jedan arhitektonski ured. To im je bila osnova za izradu organizacijske sheme trenutnog stanja unutar tvrtke. Početni intervjui i setovi pitanja i odgovora s predstavnicima tvrtki bili su jako važni, kako bi se razumjelo svakodnevno poslovanje, upravljačke strukture i strategije rasta tvrtke.

Zatim su radili analizu za trenutnu strategiju upravljanja svake tvrtke. Osim organizacijskih shema tvrtke, studenti su analizirali arhitektonsku organizaciju uredskog prostora i hijerarhiju donošenja odluka. 

Drugi dan radionica je obuhvatila strateški razvoj arhitektonskog ureda. Studenti su teoretski predlagali strategije restrukturiranja kao poboljšanja rada tvrtke.

Treći dan se pripremala prezentacija radionice i strateške dokumentacije. Na temelju rezultata prethodnih radionica, osobnih ambicija ili planova, studenti su definirali svoje buduće organizacijske modele i strategije, osiguravajući koherentnost, izvedivost i učinkovitost.

Zahvaljujemo se našim studenticama na vrijednom radu tijekom radionice. 

 doc. dr. sc. Valerija Kopilaš